Saturday, March 3, 2012

KURSUS KEJURULATIHAN BOLASEPAK PRA `C`

Salam 1 Malaysia.


KURSUS KEJURULATIHAN BOLASEPAK PRA `C` 

PADA 26 FEB  – 3 MAC 2012  

DI MAJLIS SUKAN NEGARA BUKIT JALIL, KUALA LUMPUR

 

Laporan hari Kedua – 28 Feb 2012

Sesi pagi – 7.00 am

 

Peserta kursus telah diperkenalkan dengan latihan-latihan koordinasi dibawah kendalian En Richard Sinappan.

Peserta kursus juga telah didedahkan dengan latihan-latihan kepantasan, kekuatan serta latihan kelincahan

Sesi pagi – 11-15 pagi

Sesi teori ini memperkenalkan setiap peserta kursus dengan tajuk-tajuk latihan koordinasi, Agility dan Motor Skills .

 

Sesi Petang – 3-00 petang

Peserta kursus telah diajar dengan latihan- latihan hantaran leret, hantaran jauh serta kaedah mengendalikan latihan permainan kecil.

 

Sesi Malam – 8-00 malam

Pada sesi malam kesemua peserta diminta menyediakan nota serta perbincangan berhubung latihan-latihan yang telah dijalankan.


Sesi tamat jam 10 malam

3 comments:

  1. Bagaimana cara menyertai kursus kejurulatihan ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada yang berminat bole berhubung terus ke Unit Bola Sepak, Cawangan Pelapis, Majlis Sukan Negara 03-8992 9600

      Delete
  2. Bagimana Kah cara untuk saya dapat menyerti khrusus kejurulatihan bola sepak utk Akedemi? Sekarang saya selalu menyertai pertadingan2 di mana mana di seluruh Malaysia, bola Padang atau Futsal. Sudah 3 tahun saya Ada Akedemi bola sepak sendiri tanpa sijil dan saya berminat yg amat damage untuk menjadi jurul Latih.. Dan saya pernah di panggil Oleh pengtua sek keb Che Latif Kota bharu kel.. Untuk mengadakan pertandingan Di Antara sekolah sekolah.. Boleh Kah saya dapat menyertai mana2 krusus kejurulatihan bola sepak.. Ini adalah hobi saya sejak saya berumur. 12 tahu selepas pertama kali saya mewakili pasukan untuk sekolah2.. Dan dearah2 selepas kami menjuarai pertandingan antara sekolah2 dan Dari situ Lah saya tanam minta dan hobi kejurulatihan di dalam hati saya.. Sampai Sekarang. Dan semasa saya berada di new Zealand ( whiatianga ) jugak Saya pernah di bayar Oleh ibu bapak ke dua budak berumur 12 tahu dan 13 tahun. Saya mengajar mereka berdua 3 kali seminggu selama 3 bulan tetapi Oleh Kerana permit saya telah takat dan saga terpaksa pulang ke Malaysia. Semasa saya berada di Melburne Australia ( 2002)saya pernah bermain Dengan straight score dan saya di jemput Oleh seorg kawan untuk bermain Dengan kilang mereka setiap weekend. Semasa saya berada di Oxford,englang pada tahun 2007 saya pernah menyertai dan berlajar taknik atau skill untuk kanak2 berumur 12 tahun dan saya pernah menyertai devesion 2 ( 6 sebelah )anjuran pemuda2 brighton,england dan saya jugak pernah terlibat sebagai pembantu jurulatih di Yorkshire untuk kanak2 berumur 9-12 tahun setiap mOnday night.. Dan semasa saya di holland ( Amsterdam ) saya pernah bermain untuk pasukan kawan saya setiap weekend jugak.. Di situ jugak Lah minat saya pada kejurulatihan bola sepak Akedemi semakin kuat di hati saya.please help me out with it.. My contact no is: 0199237772 my name is Azuan bin Ismail I/c 760110036031 add: lot 50 Kg kuala besar 15350 Kota bharu kelantan..

    ReplyDelete