Saturday, March 3, 2012

KURSUS KEJURULATIHAN BOLASEPAK PRA `C`

Salam 1 Malaysia,

KURSUS KEJURULATIHAN BOLASEPAK PRA `C` 

PADA 26 FEB  – 3 MAC 2012  

DI MAJLIS SUKAN NEGARA BUKIT JALIL, KUALA LUMPUR

 

Kursus ini telah disertai oleh 30 jurulatih Mykids Soccer dari seluruh Negara yang tidak mempunyai sijil spesifik sebagai persiapan untuk menghadapi kursus Lesen C yang akan dianjurkan pada bulan Mei 2012 nanti.


Kursus telah dikendalikan oleh Pengarah Teknikal FAM merangkap Pengarah Teknikal Program Pembangunan Bolasepak Negara En. Lim Kim Chon, Jurulatih Penjaga Gol FAM En. Lim Chuan Chin dan penyelaras kursus En Ibrahim Hj Mohamed.


Dalam usaha untuk melahirkan lebih ramai tenaga pengajar mahir dengan konsep `Train The Trainers` seramai 3 ketua  jurulatih Remaja Negeri telah dilantik sebagai instruktur kursus. Mereka ialah En. Richard Sinappan dari Melaka, En. Razak Jaamadi dari Kuala Lumpur dan YM.Raja Azlan Shah Raja Sho`ib dari Perak.

 

Laporan hari Pertama – 27 Feb 2012

Sesi pagi – 7.00 am

 

Peserta kursus telah diperkenalkan dengan kaedah memanaskan badan – tanpa bola dan dengan bola ( statik dan dinamik )

Peserta kursus juga telah didedahkan dengan latihan-latihan mengendalikan bola serta latihan menimang bola

Sesi pagi – 11-15 pagi dan 2-00 petang

Sesi teori dijalankan dibilik Merpati. Peserta kursus telah diberi penerangan dengan dengan tajuk-tajuk Characteristic Of Children and How Chlidren Play dan Pre-Training of Young Players

 

Sesi Petang – 3-30 petang

Peserta kursus telah diajar dengan cara-cara mengendalikan bola serta pergerakan pergerakan dengan bola

 

Sesi Malam – 8-00 malam

Pada sesi malam kesemua peserta diminta menyediakan nota serta perbincangan berhubung latihan-latihan yang telah dijalankan.

Sesi tamat jam 10 malam



Sekian Terima Kasih


Ibrahim Hj Mohamed

72 comments:

  1. Saya amat berminat untuk mengikuti Kursus Kejurulatihan Bola Sepak ini. Boleh saya dptkan butiran lebih lanjut? Kerana saya pun bercdang unuk menubuhkan Kelab Bola Sepak Remajan di Johor Bahru..terima kasih - En. Azwan (Tel:017-7263682)

    ReplyDelete
  2. Saya sangat berminat untuk menyertai kursus kejurulatihan Lesen C yang akan diadakan pada bulan Mei nanti. Boleh saya dapatkan maklumat lanjut. Sila emailkan maklumat lanjut di zaifulabdullah@gmail.com

    ReplyDelete
  3. saya juga amat brminat dgn kursus jurulatih lesen c. tpi malangnya sye terlepas kusus pda bln march dsebbakn ada hlagan tertntu. sekiranya akan diadakan lgi ksus tersebut, silalh maklumkn kpd saya di kuchei_1717@yahoo.com sila beri tunjuk ajar n trima kasih.

    ReplyDelete
  4. best baru jumpa blog ini....saya baru balik dari krusus lesen c....tengah tunggu keputusan...skg tengah bawa sekolah rendah....baru habis MSSD dan dapat N.Johan....anyway bravo dan saya salah seorang dari new followers.....

    ReplyDelete
  5. sila berhubungan dengan Ketua Unit Bola Sepak En. Shazli di email mohdshazli@gmail.com untuk maklumat lanjut

    ReplyDelete
  6. selain dr emel,bole x berikan no telefon en mohd shazli tu?tk

    ReplyDelete
  7. Saya juga amat berminat untuk menyertai Kursus Pra C and C. Sekiranya akan diadakan kursus ini dimasa akan datang, tolong maklumkan kepada saya melalui emel "vjmaniv310@yahoo.com" atau nombor talipon "013-3635477".
    Sekian Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. Salam... ada lagi tak kursus kejurulatihan kelas C dalam masa terdekat? Saya sangat1 berminat... emel saya di yusfinho@gmail.com @ 019-3773712

    ReplyDelete
  9. sy amat bminat mgikuti kursus kejurulatihan ni...kalau ada kursus lesen c dlm masa tdekat ni tlg email detail kat sy...syedahmadhafiz@yahoo.com...tq...

    ReplyDelete
  10. Salam...
    memerlukan bantuan untuk mendapatkan maklumat mengenai kejurulatihan bola sepak.
    Sudah emel kepada mohdshazli@gmail.com...

    ReplyDelete
  11. saya berminat menyertai kursus kejurulatihan ini...harap email detail dalam masa terdekat
    endasebeton@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  12. saya berminat menyertai kursus kejurulatihan ini...harap email detail dalam masa terdekat..
    Kaideirukawa@yahoo.com

    ReplyDelete
  13. SALAM I MURID 1 SUKAN. SAYA AMAT BERHARAP AGAR PADA TAHUN INI AKAN DApat MENGIKUTI KURSUS KEJURULATIHAN BOLASEPAK C ATAU AFC. BOLEH EMAILKAN PADA SAYA MAKLUMAT KURSUS TERDEKAT. SAYA BERASALA DARI SABAH

    ReplyDelete
  14. kursus kejurulatihan C. sebarang maklumat boleh emailkan kepada saya sn_iy@yahoo.com. bahagian Sabah.

    ReplyDelete
  15. saya berminat menyertai kursus kejurulatihan ini...harap email detail dalam masa terdekat..
    email :- hasnizan_zaini@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  16. sayq pun berminat untuk kursus ini...mohdkdir@yahoo.com

    ReplyDelete
  17. Saya berminat untuk menyertai Kursus kejurulatihan ni. Sekiranya akan diadakan kursus seperti ini dimasa akan datang, maklumkan kepada saya melalui emel akusendiri1122@gmail.com tq

    ReplyDelete
  18. saya berminat untuk menyertai kursus ini. jika ada masa akan datang sila maklumkan kepada saya. no tel: 013-3310297. email: po.li53@yahoo.com

    ReplyDelete
  19. berminat utk kursus kejurulatihan b/sepak...emailkan sy kalau ada di masa akan dtg.bayatomod@hotmail.com/0132544145

    ReplyDelete
  20. saya berminat untuk menyertai kursus ini,jika kursus ni dibuka pada nov & Dis sila maklumkan kepada saya.no tel:0173691268.email:sm.fareez.gmi@gmail.com

    ReplyDelete
  21. sangat bermina dengan kejurulatihan bola sepak harap dapat peluang mengikuti kursus tersebut...mohon jasa baik tuan untuk maklumkan saya sebarang maklumat untuk menyertai kursus kejurulatihan bola sepak. tel: 0138974790...e.mail: nyapentos@yahoo.com.....tq

    ReplyDelete
  22. saya berminat untuk menyertai kursus ini,jika kursus ni dibuka lagi sila maklumkan kepada saya.no tel:0195610786.email:pokjeng.fc@gmail.com

    ReplyDelete
  23. Salam .Jika ada krusus pada masa akan datang sila maklumkan pada saya .
    Email :ejel4175@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  24. saya ingin mengikuti kursus kejurulatihan pra-C 2013...boleh saya tahu dengan siapa patut saya hubungi atau ruangan mana dalam blog ini utk mengetahui jadual kursus tersebut akan diadakan...terima kasih. 013-4226870 atau pandakiv@rocketmail.com

    ReplyDelete
  25. Saya Berminat dgn Kursus kejurulatihan C . Maklumkan kepada saya Hafiz (Muar) 019 9808490

    ReplyDelete
  26. Sila hubungi saya 012-5411179(En. Zulkarnain) atau emailkan pada saya zul_virgo@yahoo.com sekiranya pihak penganjur ingin mengadakan kursus kejurulatihan bola sepak.Ia sesuai untuk meningkatkan pengetahuan saya berkenaan bidang kejurulatihan bola sepak.tq.

    ReplyDelete
  27. Assalam,

    Sy berminat nak mengambil kursus ini.. sila beri butiran lengkap kursus ini ke email sy..

    digitalism87@yahoo.com

    tq.

    ReplyDelete
  28. saya juga amat memerlukan bantuan info untuk menyertai kursus ini...tolong hubungi saya 0175121691 atau emel izronmelan@gmail.com
    tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai bro,u better check the information at MSN & AFC website. u need to attend 4 days pre licence/awalan before u can get into the licence C. nowadays the licence awarded only by AFC and if u want a better qualification, u need to have a sports science certificate that u cant get it from MSN. check it out bro..yazid (sports science university malaya)

      Delete
  29. salam. saya amat berminat untuk kursus pra kejurulatihan kelas c. tlg mesej saya atau email kalau ada dalam tempoh terdekat. azlan 0194727786 @ azelan_786@yahoo.com

    ReplyDelete
  30. Bila PBNS nk buat kursus awalan bolasepak 2013 nie...

    ReplyDelete
  31. salam sya sgt2 berminat..bila pihak encik akan anjurkan kursus ini lg??email saya anshaalong@yahoo.com & 0173635410

    ReplyDelete
  32. salam sy berminat jika ada untuk tahun 2013.. sila email sy di crasam90@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  33. Saya pun berminat sila hubungi saya 0138441455

    ReplyDelete
  34. Saya berminaT untuk mengikuTi Kursus Kejurulatihan Lesen C, sila hubungi saya 012-2373276 atau email norhairul@petronas.com.my
    NORHAIRUL ABU HASAN

    ReplyDelete
  35. Saya sdh ada sijil pra C masalahnya camne nk sambung lesen C,tlg emel saya di go_sham02@yahoo.com klu ada untuk tahun 2013 ni,trima kasih.

    ReplyDelete
  36. Saya sdh ada sijil pra C masalahnya camne nk sambung lesen C,tlg emel saya di go_sham02@yahoo.com klu ada untuk tahun 2013 ni,trima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.berminat untuk mendapatkan lesen pra C..boleh berikan maklumat bagaimana untuk mendapatkannya.

      Delete
  37. Memang wajib amik pra c baru boleh amik c ker?
    Boleh email kat saya details yuran,dan date untuk mengikuti kursus kejurulatihan for beginner?
    Email saya: ismailzie@me.com
    No tel: 0177346481
    Ismail bin hassan

    ReplyDelete
  38. Salam, thn 2013 ada kursus x

    ReplyDelete
  39. tlg email saya jika ada kursus kejurulatihan pada thun 2013 mirul8iz@yahoo.com

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamulaikum,
      saya zamri dan warga OKU dari KULAI,JOHOR.Amat meminati bidang pengurusan kelab bolasepak dan bercita-cita jadi ketua jurulatih bolasepak sebagai kerjaya utama pada masa 5 tahun akan datang.
      boleh emailkan syarat2,yuran,keperluan peribadi yang perlu diguna nanti,tempoh kursus dan tempat berkusus untuk pra C dan LESEN C jurulatih bolasepak pada bulan feb 2013.
      alamat email saya ipb2012@gmail.com.my

      Delete
  41. assalamulaikum,
    saya zamri dan warga OKU dari KULAI,JOHOR.Amat meminati bidang pengurusan kelab bolasepak dan bercita-cita jadi ketua jurulatih bolasepak sebagai kerjaya utama pada masa 5 tahun akan datang.
    boleh emailkan syarat2,yuran,keperluan peribadi yang perlu diguna nanti,tempoh kursus dan tempat berkusus untuk pra C dan LESEN C jurulatih bolasepak pada bulan feb 2013.
    alamat email saya ipb2012@gmail.com.my

    ReplyDelete
  42. Assalam, saya ada menubuhkan sebuah kelab bola sepak remaja di kawasan perjiranan kami dan kami amat berminat mengikuti kursus seperti ini..dan boleh tak kiranya bagitahu kami bagaimana untuk mendaftar kelab bola sepak kami ini.. minta tunjuk ajar....

    ReplyDelete
  43. sy berminat nk jadi mcm AVB tolong emel sekiranya ade info bg kursus pra C utk tahun 2013

    syafiqroduan88@gmail.com

    ReplyDelete
  44. Salam,

    Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana melayari website Program Pembangunan Bolasepak Negara.

    Perkara pertama saudara perlu lakukan ialah dengan mendaftarkan diri (memohon secara rasmi) ke persatuan bolasepak negeri dan permohonan tersebut di buat salinan kepada Unit Kejurulatihan di Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).

    Pihak persatuan bolasepak negeri akan membantu saudara bagi mendapatkan kursus tersebut.

    Untuk makluman saudara, kursus kejurulatihan yang saudara lihat ini dan kursus-kursus yang bakal diadakan pada masa hadapan adalah khusus kepada jurulatih-jurulatih di bawah Program Pembangunan Bolasepak Negara sahaja.

    Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. amat berminat dengan kejurulatihan bola sepak harap dapat peluang mengikuti kursus tersebut...mohon jasa baik tuan untuk maklumkan saya sebarang maklumat untuk menyertai kursus kejurulatihan bola sepak. tel: 0199883218...e.mail: norimanajaafar@yahoo.com.....tq

      Delete
    2. Salam....saya amat berminat dengan kejurulatihan bola sepak harap dapat peluang mengikuti kursus tersebut...mohon jasa baik tuan untuk maklumkan saya sebarang maklumat untuk menyertai kursus kejurulatihan bola sepak. tel: 017-4771982...e.mail: cikgumuslim1980@gmail.com.....tq

      Delete
  45. Saya jga sgt berminat dgn kursus jurulatih b/sepak pra c..sekiranya ada kursus terdekat ini mohon jasa baik dari pihak penganjur sms ke no. Tel ini...0197301801(perez kluang Johor) tq

    ReplyDelete
  46. amat berminat dengan kejurulatihan bola sepak harap dapat peluang mengikuti kursus tersebut...mohon jasa baik tuan sangat-sangat untuk maklumkan saya sebarang maklumat untuk menyertai kursus kejurulatihan bola sepak. tel: 017-4771982...e.mail: cikgumuslim1980@gmail.com.....tq

    ReplyDelete
  47. untuk sesi 2013 ni ada x kursus kejurulaihan ini...
    diharap maklumkan jika ada....saya amat berminat untuk menubuhkan pasukan bolasepak sekitar kl.

    encik ibrahim jusoh:0192929019

    ReplyDelete
  48. Berminat untuk menjalani kursus kejurulatihan tapi takda info. sesiapa boleh sharing just give cll or text. thanks 0133373637

    ReplyDelete
  49. blog ni dah lama tak update...dah tak guna blog ni agaknya

    ReplyDelete
  50. Saya berminat utk menyertai sijil kejurulatihan Lesen 'C'.Saya tidak mempunyai apa apa sijil berkaitan kejurulatihan bolasepak tetapi pengetahuan saya terhadap bolasepak amat tinggi, In Sha Allah. Boleh hubungi @sms saya di talian 019-6135579 atau email saya di mtaib1973@yahoo.com / mtaib1973@gmail.com. Nama saya Muhammad Taib Bin Salleh (40 thn/ KL).

    ReplyDelete
  51. saya Amir Sharif..22. sy berminat untuk sertai kejurulatihan bola sepak. harap dapat maklum kan kpd sy untuk 2013 ini.. 01127711913.

    ReplyDelete
  52. saya Amir Sharif.. 22. sy amat berminat untuk menyertai kejurulatihan bola sepak. Harap dapat bantu saya untuk maklumkan sesi 2013 dalam penyertaan kursus kejurulatihan bola sepak.. call sy. 01127711913

    ReplyDelete
  53. Salam... Saya Abdullah umur 22 tahun amat berminat tuk mengambil bahagian dalam kursus kejurulatihan bola sepak...email kat sy or msg sy detail kursus kejurulatihan.....no tel 018- 2707398 email sy verkalz123@gmail.com

    ReplyDelete
  54. brminay dgn kurusus awalan kelas c dan kelas c penuh.sudah mempunyai sijil sains sukan tahap 1 dari MSN..mohon hubungi saya 019-9323949..

    ReplyDelete
  55. salam..saya Mohd Hilmi saya amat berminat mengikuti kursus lesen kejurulatihan kelas c..saya sekarang belajar dalambidang sains sukan dan bercadang selepas tamat pengajian saya ingin menjadi seorang jurulatih..mohon hubungi saya..@ sms ke no 0194295490

    ReplyDelete
  56. saya mohamad taubi berminat dan sangat berharap dapat mengikuti kursus kjurulatihan yang dikendalikan pihak tuan.saya menetap di kota kuala muda kedah 01133009263

    ReplyDelete
  57. saya mohamad taubi sangat berminatmengikuti kursuskejurulatihan anjuran pihak tuan.menetap di kota kuala muda...01133009263

    ReplyDelete
  58. Saya berminat azlan 0125917287

    ReplyDelete
  59. apa yg d perlukan untuk mengikuti kursus tersebut..

    ReplyDelete
  60. Saya berminat menyertai kursus2 kejurulatihan yang berkaitan dan layak untuk saya sertai. Saya telah menubuhkan S2Soccerkids Inspire, Seremban 2, N.Sembilan sejak 2013 dan mempunyai pemain disekitar 7 hingga 12 tahun (40 orng). Terimakasih. Hishamudin (012 2100960)

    ReplyDelete
  61. kami berminat , bila nak mula

    ReplyDelete
  62. saya hassan dari klang.saya juga seorang jurulatih di akademi saya sendiri kelab remaja harimau malaya,so saya nak ikuti kursus jurulatih bolasepak awalan.boleh daftar nama saya,ni nmbor hp sy.01112261231,tolong contack saya,

    ReplyDelete
  63. bila untuk kursus kejurulatihan baru 2014.. jika ada email pada saya bilalibnrabah611@gmail.com

    ReplyDelete
  64. Saya seorang guru sekolah menengah dan telah melatih selama 10 tahun pasukan bola sepak sekolah dan telah mencipta beberapa kejayaan. Saya juga telah ditawarkan utk melatih pasukan daerah tetapi dengan syarat mempunyai lesen kejurulatihan c..saya harap pihak tuan dapat membantu saya utk memperolehi lesen c tersebut agar usaha saya selama ini diktiraf dan dapat meningkatkan mutu bolasepak negara. Tolong hubungi saya 0173957231 atau email: zaifulabdullah@ gmail.com

    ReplyDelete
  65. Saya seorang guru sekolah menengah dan telah melatih selama 10 tahun pasukan bola sepak sekolah dan telah mencipta beberapa kejayaan. Saya juga telah ditawarkan utk melatih pasukan daerah tetapi dengan syarat mempunyai lesen kejurulatihan c..saya harap pihak tuan dapat membantu saya utk memperolehi lesen c tersebut agar usaha saya selama ini diktiraf dan dapat meningkatkan mutu bolasepak negara. Tolong hubungi saya 0173957231 atau email: zaifulabdullah@ gmail.com

    ReplyDelete
  66. bila ada kursus awalan sila call @ email saya,(dauspk5@gmail.com@0122146546)

    ReplyDelete